jeg er blevet babysitter. de har en togbane, som vi skal lege med. der er tilhørende toge, togvognene skal sættes sammen ved hjælp af magneter. barnet vil sætte to togvogne sammen men kan ikke. magnetismen afviser de to togvogne til at mødes. barnet græder.
barnet kan ikke få togene til at mødes; magnetismen vil ikke tillade det
togvognene skal bare mødes. det kan de ikke, det er polerne; de frastødes af hinanden
de to poler er ladet ens: to negative poler eller positive poler. jeg ved ikke, hvilken af disse
afvisningen er for stærk. det er så godt som umuligt at få togvognene til at røre hinanden
afvisningen mellem de to togvogne: en kugle af en forkert energi. det er svært for barnet at forstå. energien er ikke synlig
barnet prøver at finde den forkerte energi med hænderne, med øjnene, den kan ikke røres ved eller ses. barnet græder. det kan ikke forstå det usynlige
barnet forstår det bare ikke
afvisningen er ikke synlig. barnet har brug for håndgribelighed
barnet græder. det er energien. det er også svært at forstå
“hvorfor vendte du ikke bare den ene togvogn om, så den modsatte ende vendte mod den anden togvogn, så de to togvogne kunne mødes?”